vira-sanaat-logo
بررسی و معرفی بلبرینگ خطی

بررسی و معرفی بلبرینگ خطی

در صنایع مختلف دستگاه ها و سیستم هایی وجود دارند که عملکرد آن ها وابسته به نوعی حرکت در ساختار آن ها می باشد و این حرکت ها ممکن است اصحکاکی را به وجود اورند از این رو برای کم کردن و از بین بردن این اصطحکاک دستگاه ها از بلبرینگ استفاده میکنند؛ یکی از انواع مختلف بلبرینگ که در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد بلبرینگ خطی است.

بلبرینگ های خطی در صنایع کاربرد زیادی دارند و نیز دارای انواع مختلف برای کارهای گوناگون می باشند؛ برای اشنایی بیشتر شما با این مدل یاتاقان یا بلبرینگ در ادامه توضیحات مفصلی را ارائه میدهم؛ با ما همراه باشید.

مزایای بلبرینگ خطی

بلبرینگ های خطی علاوه بر راحت ترکردن حرکت و جلوگیری از ایجاد اصطحکاک در دستگاه ها وظیفه تحمل وزن های سنگین را نیز دارند، به این صورت به راحتی میتوانید هرچه که خواستید بر روی انها سواری کنید بدون اینکه نگران شکستن یا اسیب دیدن ان باشید و البته به دلیل توانایی تحمل وزن بالا به راحتی میتواند زمان های طولانی برای شما کار کند.

چگونگی استفاده از بلبرینگ خطی

برای اینکه یک بلبرینگ بتواند حرکتی دقیق، روان و بدون خطا داشته باشد و دستگاه شما را با مشکلی روبرو نکند به یک میله با دقت ساخت بالا و همچنین سطحی صاف نیاز دارند به همین دلیل از شفت‌های هارد و هارد کروم برای اتصال انها استفاده می شود؛ این نوع از شفت‌ها با داشتن درجه سختی بالا و همچنین سطح بسیار صاف، بهترین انتخاب ساخت یک محور صاف برای قرار گیری بلبرینگ های خطی می باشند.

linear-bearing-img

5 نوع مختلف بلبرینگ خطی

  1. بلبرینگ خطی ساده این مدل از ساده ترین نوع بلبرینگ های خطی است که ظاهری استوانه ای شکل دارد و با عنوان سری LM در بازار پیدا میشود، برای استفاده از ان نیاز به یک براکت مخصوص دارید تا بتوانید کنترلش کنید؛ نام گذاری این نوع به صورت LM…UU و یا LM…LUU است که قسمت میانی نشانگر قطر داخلی بلبرینگ و حرف L نشان دهنده طول آن است.
  2. بلبرینگ خطی شیار دار در این مدل نیز شکافی بر روی بدنه بلبرینگ قرار دارد که این امکان را ایجاد میکند تا بتوانید بر روی شفت های پایه دار قرارش دهید؛ برای استفاده از این محصول معمولا از یک بلوک المینیومی استفاده میشود تا بتوان مهارش کرد. بلبرینگ های خطی شیار دار با مدل LM…UUOP شناخته می‌شوند.
  3. بلبرینگ خطی فلنج دار این بلبرینگ به راحتی تصب و مهار میشود و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، فلنج هایی که بر روی این بلبرینگ قرار دارند به شما این امکان را میدهند تا با استفاده از پیچ هایی به راحتی ان را به دستگاه ومحل مورد نظر متصل کنید؛ این مدل دارای فلنج های گوناگونی است که پر‌کاربرد ترین آنها سری LMF با فلنج دایره‌ای، سری LMK با فلنج مربعی و سری LMH است.
  4. بلبرینگ های خطی بلوکی این مدل که با نام اختصاصsc شناخته میشوند و قسمت داخلی ان از جنس المینیوم است که از طریق دو خار فنری تصویب و محافظت میشود و مشکل مهار کردن مدل های قبلی را برطرف کرده اند و با وجود 4 سوراخ در اطراف ان امکان اتصال به سطوح مختلف را برایتان امکان پذیر کرده است.
  5. بلبرینگ خطی بلوکی شیار دار این مدل که با علامت اختصاری SBR در بازار پیدا میشوند نیز دارای بلوک المینیومی است، این بلبرینگ ها در چهار طرف بلوک خود سوراخهایی است که از طریق انها به دستگاه مورد نظر متصل میشوند؛ این نوع از بلبرینگ های خطی به دلیل داشتن شیار برای قرارگیری بر روی شفت‌های پایه ‌دار مناسب هستند.

موارد استفاده از بلبرینگ های خطی

  • دستگاه پرینتر سه بعدی
  • دستگاه های بسته بندی
  • دستگاه سی ان سی
  • ماشین برش لیزر و پلاسما
  • سیستم های اندازه گیری
  • ماشین آلات حفاری
  • اتوماسیون های صنعتی
  • مدول ها
  • دستگاه های بدنسازی

linear-bearing-img2

قیمت خرید بلبرینگ خطی

فروشگاه های مختلفی در سراسر کشور با قیمت های مختلف اقدام به فروش بلبرینگ های خطی میکنند، در زمان خرید بلبرینگ باید به مدل، طول و قطر داخلی بلبرینگ توجه داشته باشید زیرا این موارد از عوامل تعیین کننده قیمت بلبرینگ می باشند، البته لازم به ذکر است گاهی بلبرینگ ها واردتی و مونتاژ کشور های دیگر هستند که قیمت انها با توجه به نرخ دلار و... تغییر خواهد کرد.

انواع بلبرینگ با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را از کدام فروشگاه میتوان خریداری کرد؟

به دلیل مهم بودن کیفیت بلبرینگ ها برای استفاده طولانی مدت در ماشین الات و کاهش هزینه ها، انتخاب جنس مرغوب و با کیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد از این رو ما در این سایت انواع مدل ها و برند های مختلف بلبرینگ را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید با قیمت بسیار مناسب ان را تهیه کنید؛ همچنین اگر در شغل مورد نظر خود تازه کار هستید و نمیدانید کدام نوع بلبرینگ برای دستگاه یا کار شما مناسب است میتوانید از مشاوران و متخصصان ما که سالیان طولانی به این کار مشغول بوده اند اطلاعات لازم را دریافت کنید.

همچنین لازم نیست حتما برای خرید بلبرینگ به فروشگاه ما سر بزنید میتوانید محصول مورد نظر را در هر شهری که هستید از طریق سایت یا تماس با شماره های موجود در سایت سفارش دهید تا در کمترین زمان به دست شما برسد؛ البته ما برای محصولات خود ضمانت نیز داریم و در صورت وجود مشکل در هرکدام از قطعات امکان تعویض و مرجوعی نیز داریم تا بتوانیم رضایت کامل شما را جلب کنیم؛ هدف ما رضایت و اسودگی خاطر شما از کیفیت محصولات است.