vira-sanaat-logo
همه چیز در مورد بلبرینگ ماشینی

همه چیز در مورد بلبرینگ ماشینی

بلبرینگ ماشینی یا بلبرینگ خودرو از اصلی ترین اعضا یک ماشین هستند که به تحمل وزن و بار ماشین و نیز حرکت کردن به صورت خطی و چرخشی کمک میکنند و البته به کم کردن صدای تولید شده توسط قسمت های دیگر ماشین در زمان حرکت نیز کمک بسیار زیادی میکنند؛ انواع بلبرینگ ها و نیز کارکرد ها و ویژگی های انها در ماشین را در ادامه برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

نوع کارکرد بلبرینگ ماشین

چرخ های ماشین از یک محرو توسط بلبرینگ ها جدا شده اند و به همین دلیل به راحتی حرکت میکنند، این بلبرینگ ها دقیقا بین محور و توپی چرخ قرار می گیرد و به جز چرخ جای دیگری برای قرار گیری ندارند، این قطعه از سایش چرخ ها جلوگیری میکند و عمر انها را نیز افزایش میدهد و در زمان حرکت تکان ها و صداها را به حداقل ممکن میرساند.

انواع بلبرینگ ماشینی

  1. بلبرینگ تماس زاویه ای: با توجه به زاویه مشخص شده در رینگ های داخلی و خارجی این نوع بلبرینگ قابلیت تحمل همزمان بارهای شعاعی و بارهای محوری را دارا می باشد و اگر وزن بار شما بیشتر بود میتوانید زاویه بلبرینگ را بیشتر کنید تا تحمل وزن ان افزایش پیدا کند و در اندازه و ابعاد مختلفی در بازار موجود می باشند.

  2. بلبرینگ شیار عمیق: از قدیمی ترین نوع بلبرینگ های تولید شده است و همانطور که از نام این محصول پیداست یک یا چند شیار عمیق بر روی بدنه بلبرینگ قرار دارد که محل قرار گیری ساچمه های کروی شکل است و توانایی تحمل بار شعاعی و مقادیر بالایی را دارد؛ این مدل بلبرینگ ماشینی کاربرد بسیار زیاد و سرعت دورانی بالایی دارد و هزینه حفظ و نگهداری ان نیز کمتر از سایر بلبرینگ ها است

  3. بلبرینگ ساچمه مخروطی:

از قدیمی ترین نوع بلبرینگ های تولید شده است و همانطور که از نام این محصول پیداست یک یا چند شیار عمیق بر روی بدنه بلبرینگ قرار دارد که محل قرار گیری ساچمه های کروی شکل است و توانایی تحمل بار شعاعی و مقادیر بالایی را دارد؛ این مدل بلبرینگ ماشینی کاربرد بسیار زیاد و سرعت دورانی بالایی دارد و هزینه حفظ و نگهداری ان نیز کمتر از سایر بلبرینگ ها است

استفاده از این نوع بلبرینگ در چرخ های خودرو بسیار مطرح و پر استفاده است، معمولا برای ماشین هایی با وزن سنگین مانند کامیون ها و وسایل باربری از این مدل استفاده میشود زیرا تحمل بیشتری نسبت به سایر مدل های موجود در بازار دارد و حرکت کردن را برای خوردو راحتر تر میکند و امکان اسیب دیدن به چرخ ها را نیز بسیار کم میکند.

موارد استفاده از بلبرینگ ماشینی

  • اصطکاک را کاهش داده و چرخش را نرم تر می کنند که میزان مصرف انرژی را کاهش میدهد و مهمترین عملکرد و ویژگی ان محسوب میشود.
  • از قسمتی که چرخش را پشتیبانی می کند، محافظت کرده و موقعیت صحیح برای محور چرخان را حفظ می کند و همین مورد است که به ما امکان استفاده متعدد از چرخ ها را میدهد.

نوع قرارگیری بلبرینگ ها بر اساس قرار گیری در قسمت های مختلف نه تنها در چرخ ها بلکه در قسمت های دیگر یک ماشین یا خودرو نیز از بلبرینگ استفاده میشود که دارای اندازه و مدل های مختلف می باشند در ادامه این نوشته انها را برای شما نام میبریم:

  • بلبرینگ چرخ شامل بلبرینگ چرخ جلو و بلبرینگ چرخ عقب میشود
  • بلبرینگ پینیون
  • بلبرینگ هوزینگ
  • بلبرینگ گیربکس
  • بلبرینگ فن
  • بلبرینگ پلوس
  • بلبرینگ كولر
  • بلبرینگ کلاچ
  • بلبرینگ دینام
  • بلبرينگ هرزگرد
  • بلبرینگ فرمان
  • بلبرینگ ته میل لنگ

اجزا تشکیل دهنده بلبرینگ ماشینی

بلبرینگ ها به صورت یک توپ کوچک می باشند که میتوانند وزن بالایی را تحمل کنند و توانایی کشیدن بار بالا را نیز دارند، در ادامه میتوانید اجزا مختلف این قطعه پرکاربرد را مشاهده کنید:

  1. رینگ: هر بلبرینگ دارای دو بخش به عنوان رینگ داخلی و رینگ خارجی است که جنس آن از آلیاژ فولاد است و سایر اجزا در درون این رینگ ها قرار میگیرند، رینگ ها به دلیل جنس فولادی که دارند در تحمل وزن و حرارت بالا نقش مهمی را ایفا میکنند.

  2. ساچمه: اجزای توپ مانند غلتکی که جنس آنها اغلب از فولاد است و درون رینگ ها قرار میگیرند و در نتیجه چرخش این اجزای کروی، بلبرینگ به حرکت در می اید.

  3. قفسه: این بخش که معمولا از جنس فولاد، برنج و یا نوعی فیبر ساخته می شود ساچمه ‌ها را در خود جای میدهد و مانع از تماس آنها با یکدیگر شده و از حرکات این رول ها به اطراف جلوگیری می کند.

  4. کاسه نمد: این بخش نقش عایق را ایفا میکند و مانع از نفود اب به درون بلبرینگ میشود؛ کاسه نمد ما بین رینگ و قفسه قرار دارد که از خارج شدن ریس یا روغن هیدرولیک داخل قفسه و بین ساچمه ها جلوگیری میکند.

قیمت خرید بلبرینگ ماشینی

فروشگاه های مختلفی در سراسر کشور با قیمت های مختلف اقدام به فروش بلبرینگ های ماشینی یا خودرو میکنند، در زمان خرید بلبرینگ باید به مدل، طول و قطر داخلی بلبرینگ توجه داشته باشید زیرا این موارد از عوامل تعیین کننده قیمت بلبرینگ می باشند، البته لازم به ذکر است گاهی بلبرینگ ها واردتی و مونتاژ کشور های دیگر هستند که قیمت انها با توجه به نرخ دلار و... تغییر خواهد کرد.

** انواع بلبرینگ با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را از کدام فروشگاه میتوان خریداری کرد؟ **

به دلیل مهم بودن کیفیت بلبرینگ ها برای استفاده طولانی مدت در ماشین الات و کاهش هزینه ها، انتخاب جنس مرغوب و با کیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد از این رو ما در این سایت انواع مدل ها و برند های مختلف بلبرینگ را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید با قیمت بسیار مناسب ان را تهیه کنید؛ همچنین اگر در شغل مورد نظر خود تازه کار هستید و نمیدانید کدام نوع بلبرینگ برای دستگاه یا کار شما مناسب است میتوانید از مشاوران و متخصصان ما که سالیان طولانی به این کار مشغول بوده اند اطلاعات لازم را دریافت کنید.

همچنین لازم نیست حتما برای خرید بلبرینگ به فروشگاه ما سر بزنید میتوانید محصول مورد نظر را در هر شهری که هستید از طریق سایت یا تماس با شماره های موجود در سایت سفارش دهید تا در کمترین زمان به دست شما برسد؛ البته ما برای محصولات خود ضمانت نیز داریم و در صورت وجود مشکل در هرکدام از قطعات امکان تعویض و مرجوعی نیز داریم تا بتوانیم رضایت کامل شما را جلب کنیم؛ هدف ما رضایت و اسودگی خاطر شما از کیفیت محصولات است.