vira-sanaat-logo
بلبرینگ ریلی

بلبرینگ ریلی

بلبرینگ‌ها از خانواده یاتاقان‌ها هستند که برای چرخش و حرکت و کاهش اصطحکاک و از همه مهم تر افزایش سرعت به کار میروند، این وسایل پیشرفته کاربرد های بسیار زیادی دارند و در وسایل زیادی مانند موتورها و انواع ماشین‌ها میتوان از انها استفاده کرد؛ در اصل اختراع بلبرینگ ها به اندازه چرخ در صنایع گوناگون مخصوصا ماشین سازی ها تاثیر بسیار بالایی داشته است.

این وسیله انواع گوناگونی دارد که هر کدام برای بخش بخصوصی کاربرد دارند یکی از انواع این وسیله را میتوان بلبریگ ریلی نامید که خود دارای انواع مختلفی می باشند، درباره این بلبرینگ و کاربردهایی که در صنایع دارد در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد پس اگر تازه کار هستید در ادامه با ما همراه باشید.

هدف استفاده از بلبرینگ ها

هدف اصلی از به کار بردن این قطعات در ماشین ها و دستگاه های صنعتی جلوگیری از تماس مستقیم فلز به فلز در بین دو عنصری است که در حرکت قرار دارند و این موضوع باعث می‌شود از اصطکاک، تولید گرما و در نهایت سایش قطعات جلوگیری شود و همچنین با جایگزینی حرکت لغزشی به وسیله‌ غلتک، اصطکاک را کم و مصرف انرژی را کاهش دهد و از این رو هزینه شما را کمتر میکند و کیفیت کار شما را بالاتر میبرد.

بلبرینگ ریلی چیست؟

این مدل بلبرینگ ها اصطحکاک بسیار پایینی دارند و به راحتی میتوانند وزن زیادی را تحمل کنند، در این مدل حرکت خطی کاملا درست و دقیق انجام می‌شود و میزان لق زدن انها بسیار کم است؛ بعد از به وجود امدن بلبرینگ های خطی بسیاری از افراد این مدل را به عنوان انتخاب اول خود در نظر گرفتند.

کاربرد های مختلف بلبرینگ ریلی

تنوع مدل و تنوع کاربرد بلبرینگ ریلی باعث شده تا در صنایع گوناگونی بتوانید از ان استفاده کنید برای مثال:

دستگاه پرینتر سه بعدی، دستگاه های بسته بندی، دستگاه سی ان سی، ماشین برش، سیستم های اندازه گیری، ماشین آلات حفاری، اتوماسیون های صنعتی، مدول ها

انواع مختلف بلبرینگ ریلی

مدل های بسیار زیادی از این بلبرینگ تولید شده است تا بتوان برای دستگاه ها و کارهای مختلف از ان استفاده کرد از جمله مدل های این محصول میتوانیم به بلبرینگ ریلی ساده، بلبرینگ ریلی شیاردار، بلبرینگ ریلی فلنج دار، بلبرینگ ریلی بلوکی، بلبرینگ ریلی بلوکی شیاردار اشاره کنیم که کاربرد بیشتری دارند از این رو در ادامه تعدادی از ان ها را برای شما توضیح خواهیم داد:

  1. بلبرینگ ریلی ساده: این مدل با نام دیگر LM با ظاهری استوانه‌ ای روانه بازار شده است و دارای مکانیزم حرکتی رفتی و برگشتی می باشند و در تمامی صنایع میتوانید با خیال راحت از ان استفاده کنید و برای مهار کردن انها یک براکت نگهدارنده مخصوص کافی است.
  2. بلبرینگ ریلی شیاردار: این مدل بلبرینگ دارای قطری بین ۴ میلیمتر تا ۶۰ میلیمتر است و حروف op هک شده بر روی ان نشان دهنده نوع شیاردار ان است؛ به علاوه این محصول دارای نگهدارنده ساچمه ، صفحه ساچمه اسلیو خارجی و درزگیر لاستیکی می باشند و شیار هایی که روی ان مشاهده میکنید برای قرار گیری بر روی شفت پایه دار می باشد؛ برای مهار کردن ان نیز از بلوک المینیومی استفاده میشود.

بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار

  1. بلبرینگ ریلی فلنج دار این مدل برای تحمل بارهای شعاعی و محوری است و به راحتی وزن زیادی را تحمل میکند، پرکاربرد ترین مدل این بلبریگ سریLMF دایره‌ای، LMK با فلنج مربعی و سریLMH می باشد.
  2. بلبرینگ ریلیLMF این مدل دارای قطرهای مختلفی است که بر اساس دستگاه خود می‌توانید قطر مناسب را انتخاب کنید، بهترین بلبرینگ برای قرارگیری روی دستگاه سی ان ان این مدل می باشد و نصب ان نیز بسیار اسان است، برای کارهایی که نیاز به دمای بسیار بالا دارند از این مدل با جنس فولاد استفاده میکنند؛ اما ویژگی های مهمی که این مدل دارد متریال ضد زنگ بودن و ضد خوردگی بودن است.
  3. بلبرینگ ریلی بلوکی این بلبرینگ با علامت اختصاری scنشان داده می‌شوند، بلبرینگ داخلی ان از جنس المینیوم است که از طریق دو خار فنری تصویب و محافظت میشود.
  4. بلبرینگ ریلی بلوکی شیاردار این مدل که با علامت اختصاری SBR در بازار پیدا میشوند نیز دارای بلوک المینیومی است، این بلبرینگ ها در چهار طرف بلوک خود سوراخهایی است که از طریق انها به دستگاه مورد نظر متصل می‌شوند.

انواع بلبرینگ با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را از کدام فروشگاه میتوان خریداری کرد؟

به دلیل مهم بودن کیفیت بلبرینگ ها برای استفاده طولانی مدت در ماشین الات و کاهش هزینه ها، انتخاب جنس مرغوب و با کیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد از این رو ما در فروشگاه ویراصنعت میلاد انواع مدل ها و برند های مختلف بلبرینگ را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید با قیمت بسیار مناسب ان را تهیه کنید؛ همچنین اگر در شغل مورد نظر خود تازه کار هستید و نمیدانید کدام نوع بلبرینگ برای دستگاه یا کار شما مناسب است میتوانید از مشاوران و متخصصان ما که سالیان طولانی به این کار مشغول بوده اند اطلاعات لازم را دریافت کنید.

همچنین لازم نیست حتما برای خرید بلبرینگ به فروشگاه ما سر بزنید میتوانید محصول مورد نظر را در هر شهری که هستید از طریق سایت یا تماس با شماره های موجود در سایت سفارش دهید تا در کمترین زمان به دست شما برسد؛ البته ما برای محصولات خود ضمانت نیز داریم و در صورت وجود مشکل در هرکدام از قطعات امکان تعویض و مرجوعی نیز داریم تا بتوانیم رضایت کامل شما را جلب کنیم؛ هدف ما رضایت و اسودگی خاطر شما از کیفیت محصولات است.